در سیزدهمین جلسه سه شنبه‌های پاسخگویی بیمه رازی که به صورت زنده و با حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر از طریق صفحه اینستاگرام بیمه رازی پخش ‌شد، مدیر بیمه های مسئولیت این شرکت از افزایش ۲۰۰ درصدی پرتفوی این رشته در بیمه رازی خبر داد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی،‌ شهرزاد حق گذار شهیدی با اعلام اینکه چنین رشدی در پنج ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل بسیار چشمگیر و اثرگذار است اظهار کرد: این در حالی است که متاسفانه بازار رقابتی به نرخ شکنی های شدید در رشته بیمه مسئولیت انجامیده است.
وی با بیان اینکه در کنار رشد بیش از ۱۵۰ درصدی نرخ دیه طی پنج سال گذشته، حق بیمه متوسط رشته بیمه مسئولیت در مواردی با کاهش شدید همراه بوده است،‌ اظهار کرد: متاسفانه برخی رقبا طی یک رقابت ناسالم، نرخ ها را به شدت کاهش داده و بازار را از حالت طبیعی خارج کرده اند، اما همین که شرکت بیمه رازی می تواند با پایبندی به اصول بیمه گری بیمه نامه مسئولیت فروخته و از طریق آن سود ایجاد کند،‌ خود یک مزیت رقابتی محسوب می شود.
مدیر بیمه های مسئولیت شرکت بیمه رازی با قدردانی از شبکه فروش که همه تلاش خود را برای فروش این رشته بیمه ای به کار می بندند،‌ از تمهیداتی برای افزایش سطح اختیارات آن ها خبر داد و گفت: پیش تر تخفیف های مناسبتی به منظور فروش بیشتر رشته مسئولیت برقرار شده بود که به صورت عمومی در همه زیرمجموعه های این رشته اعمال می شد، اما به زودی و پس از بازنگری در فرایندها، تخفیف ها به صورت پلکانی قابل اعمال خواهند بود.
او نرخ کارمزد بالا و نیز تنوع در پوشش ها را از مهمترین عوامل ترغیب شبکه فروش به فروش بیمه نامه مسئولیت خواند و با اشاره به این که همه زیرساخت ها برای تسهیل فروش این رشته در حال فراهم شدن است افزود: اصلاح های لازم در سیستم صدور انجام شده و یا در دست انجام است، به طوریکه دغدغه شبکه فروش برای استعلام نرخ و شرایط به حداقل ممکن برسد.
وی در پاسخ به سوالی درباره علت حذف بیمه نامه مسئولیت کارفرمای شناورهای باری از سیستم صدور نیز گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی بیمه مرکزی همه شناورها باید بیمه نامه P&I تهیه کنند و فروش بیمه نامه با پوشش کمتر تنها برای قایق های صیادی مجاز است.
حق گذار شهیدی همچنین از رفع مشکل صدور بیمه نامه آسانسور در سیستم صدور بیمه رازی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برخی مشکلات ناشی از چالش های برون سازمانی است، اما همه تلاش ما مرتفع کردن این مسائل در حداقل زمان است.
وی همچنین تاکید کرد که تلاش ها برای اصلاح ساختار فنی مرتبط با بیمه های مسئولیت در حوزه آموزش شبکه فروش ایجاد شناخت در آن و نیز تقویت مهارت های فروش اکنون به ثمر نشسته و بخش قابل توجهی از دستورالعمل های این بخش به روزرسانی شده است.
در پایان این نشست، تندیس پاسخگویی بیمه رازی توسط دکتر ناصرالدین اسلامی فرد مدیر روابط عمومی و بین الملل بیمه رازی به وی اهدا شد.
گفتنی است «سه شنبه های پاسخگویی» از ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط روابط عمومی بیمه رازی برگزار شده و در این مدت مدیر عامل ، معاونین و مدیران ارشد این شرکت در برنامه زنده به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان و شبکه فروش پاسخ داده اند.