مدیرعامل بیمه رازی توسعه بیمه های زندگی را از برنامه های مهم این شرکت اعلام کرد و از ایجاد یک سبد جدید سرمایه گذاری (PRX) خبرداد که در آن ذخایر حق بیمه های عمردارای کف سود تضمین شده هستند و چنانچه بیمه گذاری اندوخته بیمه نامه خود را قبل از سررسید خواست ، می تواند واحد های (UNIT) سرمایه گذاری را به نرخ روز ابطال و دریافت کند.

مجید بختیاری در گفت و گو با پایگاه خبری مثلث مالی هدف از سبد اختصاصی بیمه های عمر رازی را رفع مشکل و کمرنگ نمودن تاثیر تورم بر بیمه‌های زندگی و همچنین ایجاد جذابیت بازار ، افزایش ضریب نفوذ بیمه، شفافیت عملیات بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت : در سبد مذکور اندوخته‌ی بیمه‌گذاران به صورت مجزا در رشته‌ی زندگی سرمایه‌گذاری می‌گردد که در این روش علاوه بر شفافیت و تفکیک حساب‌های زندگی امکان ارائه‌ی سود و نمایش آن به بیمه‌گذاران عمر خود بیمه‌های زندگی به صورت روزانه نیز وجود خواهد داشت.

بختیاری با تاکید براینکه با تشکیل واحد تخصصی سرمایه گذاری ، اینک بیمه رازی ، تیم حرفه ای متشکل از افراد خبره را دراین بخش دارد ، یاد آورشد : با تلاش همین گروه بیمه رازی بین شرکت های بیمه کشوربا پرداخت ۳۹ درصد بالاترین بازدهی را برای بیمه گذارانش کسب کرد .

بختیاری دراین باره توضیح داد : بیمه های عمر با شرایط افراد سازگارهستند  و با انعطاف پذیری که دارند به بیمه گذار این امکان را می دهند که برنامه های سرمایه گذاری و نحوه پرداخت خود را انتخاب نماید.

بختیاری با بیان اینکه بیمه عمر با این پشتوانی پویا درواقع محافظت بلند مدت و تضمین شده ریسک های بیمه گذاران است. به عبارتی این یکی از انعطاف پذیرترین و مقرون به صرفه ترین محصولات بازار مالی است که درکنار سرمایه گذاری، نگرانی های بیمه گذاران را نگرانی های بیمه گذاران را برای همیشه تحت پوشش بیمه نیز قرار می دهد.

وی ادامه داد : در طرح جدید بیمه رازی ذخایر حق بیمه به سمت سرمایه گذاری های می روند. به عبارتی به موازات میزان درآمد ،  نیازهای خانواده و داشتن بیمه دیگر که در انتخاب بیمه های عمر نقش کلیدی دارند ، میزان ریسک پذیری و ریسک گریزی آنها نیز تاثیر دارد و دربسته جدید بیمه رازی این امکان فراهم می شود که بیمه گذار در کنار سود تضمین شده فنی بیمه نامه، سود مشارکت در منافع بخش های مختلف سرمایه گذاری را نیز انتخاب نماید .

بختیاری با اشاره به اینکه نتیجه ریسک پذیری همیشه کسب سود بالاترنیست ، یادآورشد : افراد در زمان شنیدن پیشنهاد خرید بیمه های عمر همواره از خود می پرسند ، “آیا باید پولم را سرمایه گذاری کنم یا به جای آن بیمه نامه عمر بخرم؟” و پاسخ میتواند این باشد که شرکت های بیمه در میان سایرسرمایه گذاران ،موسساتی  هستند که  می توانند بلند مدت دربازار سرمایه گذاری کرده و درآمد پایدار داشته باشند ، آنها تضمین هایی را به بیمه کنندگان می دهند که سال ها بعد محقق شود  و به طور کلی به وعده های خود عمل کرده اند.

مدیرعامل بیمه  رازی با تاکید براینکه دربسته جدید ، ضوابط آیین نامه ۹۷ سرمایه گذاری مصوب شورای عالی بیمه رعایت خواهد شد ، گفت : اما بیمه گذار می تواند انتخاب نماید ، ذخایرآن دربازار سرمایه به سمت خرید سهام و یا هربخش دیگری برود.  

بختیاری با بیان اینکه سهم بیمه های زندگی در پرتفوی بیمه رازی را حدودا ۱۵ درصد می باشد، ادامه داد : درتلاش هستیم با بهره مندی از نمایندگان حرفه ای سهم این رشته در سبد شرکت افزایش یابد.

او در بیمه رازی  اخلاق مداری را اولویت اصلی عنوان کرد و ادامه داد : بیمه رازی برای سال ۱۳۹۸ با واریز ۳۹ درصد، بالاترین سود مشارکت درمنافع را به حساب اندوخته بیمه گذاران بیمه های زندگی خود واریز کرده که در مقایسه با سایر شرکت های بیمه بالاترین سود مشارکت درمنافع می باشد ، بنابراین در تلاش هستیم سود کسب شده را حفظ نماییم اما برنامه ریزی های بیمه گربخشی از سود را می تواند تضمین نماید و بخش عمده بازار تحت تاثیر شاخص هایی است که از اختیارات بیمه گرخارج است . 

مدیرعامل بیمه رازی با یاد آوری اینکه فروش بیمه های عمر در شرایط تورمی مشکل است ، گفت :  نرخ سود فنی بیمه های زندگی تعیین شده در ایین نامه ۶۸ و یا توسط شورای عالی بیمه تقریبا برابر و یا معمولا کمتر از نرخ سود بانکی است که پایین ترازنرخ تورم است ، بنابراین سود مشارکت در منافع تنها راه جذب ، بیمه گذاران بیمه های زندگی است و بیمه رازی در نظردارد با دادن انتخاب این انگیزه را دربیمه گذاران ارتقا دهد.

بختیاری با تاکید برنقش شبکه فروش برتوسعه بیمه های زندگی و توانمندی آنها در ارایه مشاوره به مشتریان گفت :  بیمه رازی به موازات تقویت شبکه فروش خود ، آماده جذب و  آموزش نمایندگان تخصصی فروش محصولات زندگی است به طوریکه با فروش با کیفیت بیمه های زندگی به متقاضیان، کمترین نرخ بازخرید و یا حق بیمه معوق وجود داشته باشد.

وی همچنین از اکو سیستم همراز رازی به عنوان زیست بوم فناوری دائماً در حال توسعه و پویا نام برد که مرتب در حال تکامل است و خدمات بیشتری را به مشتریان ، شبکه فروش و زیرمجموعه ها ارایه می دهد و امکان مشاهده مبلغ سود مشارکت در منافع و سایر خدمات دیگر  بیمه نامه ها ی زندگی برای بیمه گذاران و شبکه فروش از طریق “پرتال ویژه بیمه عمر” در سامانه همراز قابل دسترسی است.

مدیرعامل بیمه رازی گفت : در این اکوسیستم تلاش شد تا زیرساخت‌های لازم برای دیجیتالی شدن زنجیره ارزش فراهم شود ، اینک انواع خدمات الکترونیکی، موبایل اپلیکیشن، کیوسک اطلاع‌رسانی، بخش‌های ویژه بیمه‌گزاران، نمایندگان و شعب بیمه رازی در این سامانه متمرکز قرار ‌دارند و خدماتی مانند مناقصه های بیمه ای ، استعلام ذخایر بیمه های زندگی و خرید بیمه های آتش سوزی را ارایه می دهد .

بختیاری در خاتمه از مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری اکوسیستم همراز را ارائه امکانات و قابلیت‌هایی دانست که موجب رضایتمندی مشتریان و ذی‌نفعان باشد.