مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه رازی با اشاره به رونمایی از سامانه برخط بیمه رازی در سال آینده، گفت: اولویت اصلی بیمه رازی در بیمه‌های درمان ارائه خدمات به‌روز در جهت افزایش رضایت مشتریان است و این در حالی است که 50 درصد جذب پرتفوی شرکت به واسطه رضایت بیمه‌گذاران بیمه‌های درمان است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، اکبر رواقی- مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه رازی که مهمان پنجاه و سومین رویداد سه‌شنبه‌های پاسخگویی بود، از بیمه درمان به عنوان رشته‌ای بیمه‌ای که تمام آحاد مردم با آن درگیر هستند، یاد کرد و گفت: هزینه‌های درمان همواره دغدغه افراد جامعه است و برای جبران هزینه‌های درمان نیاز به پناهگاه مناسب است، از این رو شرکت‌های صنعت بیمه با ارائه خدمات در این زمینه خود را به بیمه‌گذاران معرفی می‌کنند.

او ادامه داد: از بیمه درمان به عنوان دروازه ورود به بیمه‌های اموال نام برده می‌شود و بیمه‌گذاران زمانی که رضایت خوبی در دریافت خدمات بیمه درمان داشته باشند، اعتماد کرده و پوشش بیمه‌های اموال را  از شرکت بیمه دریافت می‌کنند.

رواقی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بیمه‌های شخص ثالث و بدنه از اولویت اول در بین بیمه‌گذاران برخوردار بوده اما در حال حاضر این توجه معطوف به بیمه‌های درمان است و حتی بیمه‌گذاران بزرگ و سازمان‌ها برای رفع دغدغه همکاران خود، همکاری بیمه‌ای خود را با شرکت‌های صنعت بیمه منوط به دریافت خدمات به‌روز و باکیفیت قرارداده‌اند.

مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه رازی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات در بیمه‌های درمان، سنگ محکی در ارزیابی عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد جذب پرتفوی شرکت بیمه رازی به واسطه عملکرد مناسب در ارائه خدمات بیمه‌های درمان است.

او تصریح کرد: عملکرد مناسب بیمه رازی شرایط را به گونه‌ای رقم زده که بسیاری از بیمه‌گذاران خارج از مناقصه و فرآیند انتخاب، بیمه رازی را برای دریافت خدمات بیمه‌ای انتخاب می‌کنند، که در بسیاری موارد ارائه خدمات بیمه‌های درمان منوط به تجمیع انواع بیمه نامه‌ها در بیمه رازی است.

رواقی در ادامه در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در مدیریت بیمه‌های اشخاص چه اهدافی پیگیری می‌شود، بیان کرد: یکی از اهداف مهم بیمه رازی در زمینه بیمه‌های اشخاص تاکید بر تحول دیجیتال در شرکت بود که پایه گذاری سامانه برخط ثبت و پیگیری هزینه‌های درمان یکی از خروجی‌های تحول دیجیتال در شرکت بیمه رازی بوده است.

این مدیر صنعت بیمه کشور ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، قرار بر آن است تا در سال آینده سامانه برخط بیمه رازی در راستای ارائه خدمات صدور و پرداخت خسارت در تمام رشته‌های بیمه‌ای رونمایی شود، که امید است در روزهای انتهایی سال 1401 بخش درمان سامانه به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گیرد.

رواقی از ارائه طرح‌های نوین در سال 1402 خبرداد و گفت: طرح‌های نوین و متفاوتی در سال 1402 به بازار بیمه معرفی خواهد شد که نگاه اصلی به بیمه گذارانی است که سبد بیمه‌ای خود را در شرکت بیمه رازی تشکیل داده‌اند.

او ادامه داد: در زمینه رشد ارائه خدمات از سوی بیمه رازی مراکز درمانی استاندارد و قابل اتکا بررسی و به بیمه‌گذاران معرفی شده‌اند، بیمه رازی قصدی بر افزایش تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد خود ندارد زیرا این شرکت با بهترین مراکز درمانی طرف قرارداد است، البته اگر بیمه‌گذاران بزرگ خواهان همکاری بیمه رازی با مرکز درمانی خاصی است، امکان آغاز همکاری با این مراکز وجود دارد.

مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه رازی یادآور شد: با توجه به درخواست‌ بیمه‌گذاران و ارائه خدمات در راستای افزایش رضایت افراد، به صورت ناخودآگاه تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت بیمه رازی افزایش پیدا خواهد کرد.

رواقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود ثبت برخط اسناد درمان، نیاز به ارسال فیزیک مدارک است، گفت: سامانه فعلی هزینه‌های ثبتی را رصد می‌کند اما به دلیل آنکه هوش مصنوعی سامانه کامل نیست برخی از اسناد دوبار ثبت می‌شود که برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی فیزیک اسناد جمع آوری می‌شود و امید است در آینده بسیار نزدیک با استفاده از سامانه اختصاصی بیمه رازی این دست مشکلات رفع شود.

او خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر سقف پوشش بیمه‌های درمان برداشته شده است که نگرانی‌هایی برای شرکت‌های بیمه در رابطه با برخی تخلفات یا افزایش فرآیند درمان را ایجاد کرده است، با توجه به این موارد شرکت بیمه رازی به عنوان یک مشاور در کنار بیمه گذار قرار گرفته و فرآیند درمان و داروهای تجویزی را در راستای حفظ حقوق بیمه گذار بررسی می‌کند.

مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه رازی خبر از افزایش سقف هزینه‌های درمانی داد و یادآور شد: با توجه به افزایش هزینه‌های درمانی در کشور، سقف پوشش بیمه‌های درمان افزایش پیدا خواهد کرد.