شرکت بیمه رازی را می توان به عنوان سهم دارایی محور در گروه بیمه ای نامید سهمی که در دل خود آبستن تحولات بنیادی خوبی بوده که در ادامه به بررسی پتانسیل های سهم می پردازیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، شرکت بیمه رازی در یک قلم مالکیت 5 درصدی بانک آینده را در اختیار دارد بانکی که اخرین ارزش بازارش 16 هزار میلیارد تومان و در صورت بازگشایی ارزش بازار حداقل 20 هزار میلیاردی را با توجه به رشد قیمت سهام بانکی خواهد داشت بدین ترتیب ارزش مالکیت 5 درصدی بیمه رازی در این بانک به 1000 میلیارد تومان می رسد .

 

در حالی که ارزش بازار بیمه رازی کمتر از 3000 میلیارد تومان بوده اما همانطورکه مشخص است حدود یک سوم ارزش بازاراین شرکت را سرمایه گذاری در بانک آینده تشکیل داده است.

درزمانی که بانک در وضعیت عملیاتی نیزعالی بود ، درآمد حق بیمه های صادره در بیمه رازی نیز رشد 64 درصدی را تجربه کرد.

این درحالی است که درآمدهای بیمه ای نیز با جهش 78 درصدی به سطوح 1915 میلیارد تومان در 9 ماهه رسیده است.

در نهایت جمع درآمدهای عملیاتی با رشد 31 درصدی همراه شده که نشان می دهد وضعیت عملیاتی شرکت همچنان رو به صعود می باشد.

اما در نهایت به واسطه شناسایی زیان غیرعملیاتی شرکت با کاهش نسبی سود خالص همراه شده است که تا پایان سال این زیان تبدیل به سود شده و شرکت با جهش سود سازی همراه می خواهد شد.

همانطور که مشخص است سبد بیمه ای رازی تنوع بالایی داشته و علاوه بر حق بیمه های صادره در بخش شخص ثالث شرکت بخش عمده ای از سبد بیمه ای اش در بخش درمان و نفت و انرژی متمرکز که می تواند سود سازی و درامد بالایی را از این طریق کسب نماید.

در نهایت هم از طریق عملیاتی شرکت وضعیت خوبی دارد و هم تحولات خوبی را در بخش سرمایه گذاری های شرکت به زودی شاهد خواهیم بود.