دبیر کمیته وصول مطالبات شرکت بیمه رازی گفت: با ایجاد اداره مستقل وصول مطالبات، میزان وصولی مطالبات شرکت بیمه رازی رشد 3 برابری را تجربه کرده است.

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات بیمه رازی، زینت نوایی- دبیر کمیته وصول مطالبات شرکت بیمه رازی که مهمان هشتاد و چهارمین سه‌شنبه‌های پاسخگویی در رابطه با تشکیل اداره مستقل وصول مطالبات گفت: اداره مستقل وصول مطالبات با دستور مستقیم مدیرعامل بیمه رازی در آبان‌ماه سالجاری تشکیل شد که از دلایل اصلی آن می‌توان به پیگیری منسجم و دقیق‌تر مطالبات شرکت اشاره کرد.

او ادامه داد: اساس فعالیت شرکت‌های بیمه بر پایه فروش نقدی محصولات بنا شده است اما به دلیل شرایط اقتصادی جامعه و خانوار و افزایش سطح رقابت‌پذیری شرکت‌ها در بازار بیمه، فروش اعتباری راه خود را به بازار باز کرده و این موضوع عامل ایجاد مطالبات شده است.

نوایی خاطرنشان کرد: در آبان‌ماه سال 1402 این اداره مستقل ایجاد و جلسات کمیته وصول مطالبات که ایجاد آن به سال 1398 باز می‌گردد، با جدیت بیش‌تری برگزار و تصمیمات آن پیگیری می‌شود.

دبیر کمیته وصول مطالبات شرکت بیمه رازی، اعضای این کمیته را متشکل از معاونان، مدیر حقوقی و مدیر مالی شرکت بیمه رازی بیان کرد و یادآور شد: با ایجاد اداره مستقل وصول مطالبات شرکت بیمه رازی میزان وصولی مطالبات به بیش از 3 برابر در ماه افزایش یافته است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در کنار وصول مطالبات چه اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی در اداره مستقل وصول مطالبات انجام می‌شود، بیان کرد: به طور دائم شرایط بازار، نیاز بیمه‌گذاران  و رفتار مشتریان در کمیته وصول مطالبات بررسی می‌شود که به واسطه این اقدام، طرح مهر رازی طراحی و اجرایی شد.

نوایی ادامه داد: با طرح مهر رازی، قدرت خرید بیمه گذاران در خرید بیمه‌های اتومبیل افزایش می‌یابد و از سوی دیگر حجم مطالبات وصول نشده شرکت کاهش پیدا خواهد کرد.

دبیر کمیته وصول مطالبات شرکت بیمه رازی یادآور شد: در این طرح بیمه گذار بدون مراجعه حضوری به بانک مهر ایران به میزان مبلغ بیمه نامه خود وام 12 ماهه دریافت خواهد کرد و بیمه نامه برای آن صادر می‌شود و این در حالی است که مبلغ به صورت نقدی به حساب شرکت بیمه رازی واریز خواهد شد.

او در انتها گفت: از طریق طرح مهر رازی 130 میلیارد تومان جذب پرتفوی نقدی در رشته بیمه‌های اتومبیل انجام شده است.