دکتر علی جباری- مدیرعامل بیمه رازی در پنل تخصصی شبکه فروش، تحول کسب و کار و رونق اقتصادی شبکه فروش را مهم‌ترین حلقه اصلی زنجیره صنعت بیمه دانست.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، پنل تخصصی شبکه فروش، تحول کسب و کار و رونق اقتصادی به ریاست على جباری- مدیر عامل بیمه رازی و به دبیری بهمن سوری دبیر کارگروه شبکه فروش سندیکای بیمه گران ایران برگزار شد.
در ابتدای این پنل دکتر علی جباری- رئیس پنل با اشاره به اینکه برگزاری همایش‌های مرتبط با شبکه فروش و ارائه دیدگاه‌های نمایندگان صنعت بیمه تاثیر قابل توجهی بر رشد و توسعه صنعت بیمه دارد، گفت: هویت و یکی از حلقه‌های اصلی زنجیره صنعت بیمه، نمایندگان و شبکه فروش است که باید مشکلات این حلقه واسط میان بیمه گزاران و شبکه‌های بیمه هرچه سریع‌تر حل شود.
او با تاکید بر اینکه باید در راستای رفع دغدغه و ایجاد فضای بهتر برای شبکه نمایندگی و فروش چاره‌اندیشی شود، گفت: تنها چند شرکت آنلاین فروش بیمه‌نامه با مجوز و بدون رعایت قوانین شبکه فروش به فعالیت می‌پردازند که این رویه تهدیدی برای فعالان شبکه فروش محسوب می‌شود.
مدیرعامل بیمه رازی خاطرنشان کرد: نمایندگان و شبکه فروش آمادگی استفاده از تحول دیجیتال را دارد و به طور حتم از دیجیتالی‌شدن فرآیند مشاوره، صدور و پرداخت خسارت استقبال می‌کند.
رئیس پنل شبکه فروش، تحول کسب‌و‌کار و رونق اقتصادی افزود: مهمترین وظیفه در صنعت بیمه برعهده نمایندگان فروش است و آنها صرفا فروشنده نبوده بلکه کارشناس و متخصص بیمه محسوب می‌شوند.
جباری در انتها گفت: نباید تحول دیجیتال برای ما تبدیل به نقطه ضعف یا تهدید شود بلکه باید از آن به‌عنوان فرصت استفاده کرد و برای شبکه فروش و نمایندگان که با پراکندگی زیاد در ایران با امکانات محدود فعال هستند امکان فعالیت سالم و به‌روز فراهم شود.
بر اساس این گزارش، حسین روحی- مدیرکل شبکه فروش بیمه ایران، حسین طاهری- رئیس شورای هماهنگی انجمن‌های نمایندگان بیمه، عباس رجبی- بهاره میرباقری و سعید وصال- اعضای شورای هماهنگی انجمن‌های نمایندگان بیمه، و عباس شهریور- عضو انجمن کارگزاران دیگر اعضای پنل شبکه فروش، تحول کسب‌و‌کار و رونق اقتصادی بودند.
در این پنل که با محوریت تحول دیجیتال در شبکه فروش، فرصت‌ها و چالش‌ها، بازاریابی دیجیتال در صنعت بیمه و نقش آن در توسعه ضریب نفوذ و تحول دیجیتال و تاثیر آن بر مدیریت مشتری برگزار شد، بهاره میرباقری به ارائه مقاله با عنوان «تحول دیجیتال در شبکه فروش، فرصت‌ها و چالش‌ها» پرداخت.
در این مقاله به مزایای کسب و کارهای آنلاین اشاره و نقش کارگزاران در دنیای دیجیتال بررسی شد و اینکه امروز در عصر مشتری‌محوری هستیم و تمرکز شبکه فروش باید بر خواسته‌های مشتری باشد و فناوری باید نیازهای مشتریان را رفع کند و آنها مشاوره تخصصی و انفرادی لازم دارند که باعث ایجاد اعتماد در مشتریان بشود. همچنین بجای تقابل باید کنار تحول دیجیتال باشند مثل بیمه سایبری که براساس نیاز مشتری محصول طراحی می شود و جایگزینی محصولات دیجیتال بجای نمایندگان و کارگزاران خطر بزرگی برای این قشر خواهد بود.
در ادامه مقاله به چالش‌های اینشورتک در ایران پرداخته شد و سایت‌های فروش و مقایسه قیمت با تبلیغات زیاد که این بازیگران جدید بدون مجوز 4سال فعالیت داشته‌اند و به تازگی آیین‌نامه برای‌شان تدوین شده است که این بخش بجای تکیه بر خدمات مناسب بر تخفیفات غیر مجاز تکیه دارند و مانور می‌دهند و تبلیغات خارج از عرف انجام می‌دهند که ضریب نفوذ بیمه را بالا نبرده‌اند فقط باعث جابجایی پورتفوی شرکت‌ها شده‌اند.
مقاله دوم از سوی سعید وصال «بازاریابی دیجیتال در صنعت بیمه و نقش آن در توسعه ضریب نفوذ» ارائه شد. در این مقاله با ارائه تعریف بازاریابی دیجیتال به مزایا و معایب آن پرداخته شد و اینکه با توجه به ضریب نفوذ اینترنت در جامعه و سن و مدت زمان استفاده از اینترنت در بین کاربران ضرورت استفاده از بازاریابی دیجیتال بیشتر مشخص می‌شود. در ادامه به اهداف بازاریابی دیجیتال اشاره شده که از نوآوری، کاهش هزینه‌ها و تعامل با مشتری و… می‌توان یاد کرد.
در انتها در مقاله سوم با عنوان «تحول دیجیتال و تاثیر آن بر مدیریت ارتباط با مشتریان» که از سوی عباس شهریور ارائه شد، ارائه‌دهنده گفت: به دلیل اپیدمی کرونا موضوع دیجیتالی‌شدن در صنعت بیمه در این دوره پررنگ‌تر شده است. شهریور در مقاله خود با بیان مفهوم تحول دیجیتال به ارائه راهکارهای پیاده‌‌سازی آن پرداخته است و درک وضعیت، تحلیل و تشخیص را لازمه این امر دانسته است. او منافع و مزایای مدیریت ارتباط با مشتری را افزایش درآمد با تحول دیجیتال و داده‌های یکپارچه مشتریان و گردش کار بهینه عنوان کرده است. و نهایتا او معتقد است که صنعت بیمه در مرحله تسهیل خدمات است و تا تحول دیجیتال فاصله بسیاری دارد.